Lépjünk a közösségi térbe

Miközben a 2020-as év mára már a káosznak és a zűrzavarnak a szinonimájává vált, addig az egyik legnagyobb változás, amely bizonyos vállalatok számára kimondottan előnyös volt, nem más, mint a közösségi média használatának hatalmas emelkedése.
Lépjünk a közösségi térbe

A hírektől kezdve egészen a szórakozásig, a közösségi média jelentette emberek millióinak a világ minden tájáról a kapcsolatot és a kommunikációt a világjárvány okozta bizonytalanság és az országos korlátozások közepette. Az olyan közösségi média platformok, mint például a Facebook és a Twitter, szerves részévé váltak annak, hogy az emberek információt találjanak, megosszák egyéni élethelyzeteiket, és mindemellett még szórakozzanak is. De azok, akiknek rálátásuk van a pénzügy világára, esetleg elgondolkozhatnak azon, hogy ezidáig hogyan is telhetett el az év a kulcsfontosságú közösségi média-társaságok számára, mivel úgy tűnik, hogy napi szinten szólnak róluk a hírek szalagcímei. Vessünk most egy pillantást a két legnagyobb platformra, a Facebookra és a Twitterre, valamint arra, hogy miként is teljesítettek eddig 2021-ben.

A Facebook remek előrelépése

Ha a 2020-as év nagyszerű évnek tűnt a Facebook számára, akkor 2021. még felemelőbb lesz, nagymértékben annak köszönhetően, hogy világszerte megnövekedtek a digitális reklámokra fordított kiadások. Idén a Facebook szertefoszlatta az összes korábbi jóslatot az idei év első negyedéves bevételi jelentésével, amely azt mutatja, hogy a volatilitást mutató időszakok ellenére, még mindig számolni kell a Facebook lehengerlően nagy erejével. A bevételi jelentései olyan jók voltak, hogy részvényei 7%-kal megugrottak ezen hír bejelentését követő napon. Ami a távolabbi kilátásokat illeti, elemzők azt jósolták, hogy a Facebook 2.37 dolláros részvényenkénti nyereséget fog elérni 23.67 milliárd dolláros bevétel mellett, mely jóslatokat a vállalat könnyedén cáfolta aktuális számadataival, amelyek értelmében 3.30 dolláros részvényenkénti nyereséget tudhatott magáénak 26.17 milliárd dolláros bevétele kapcsán. A közösségi média óriásának bevétele éves szinten egy hatalmas mértékű, 48%-os növekedést mutatott, és a nettó jövedelme pedig 94%-kal emelkedett az előző évhez képest, ami egy elképesztő ugrást jelentett 4.9 milliárd dollárról 9.5 milliárd dollárra. A Facebooknak a 2020-as év negyedik negyedévében 3.3 milliárd felhasználója volt havi szinten az összes platformján együttvéve, beleértve az Instagramot, a Messengert és a Whatsappot is, míg 2021. első negyedévében a közösségi média óriás havi 3.45 milliárd fős felhasználói bázist tudhatott magáénak. A Facebook azonban kissé elmaradt a napi aktív felhasználók számától, azzal együtt, hogy becslések szerint a FactSet 1.89 milliárd felhasználóval büszkélkedhet, a Facebook pedig 1.88 milliárd felhasználóval. De ezt azzal ellensúlyozta, hogy a felhasználói adatonkénti bevétele elérte a 9.27 dolláros szintet, ami egyébként még azokat az előrejelzéseket is felülmúlta, amelyek 8.40 dollárra vonatkoztak. A digitális hirdetési kiadások globális növekedésével összhangban, a Facebook arról számolt be, hogy az általa szállított hirdetések száma ebben az évben 12%-os növekedést mutatott. A közösségi média óriás teljesítménye, összhangban a változtatható üzleti modelljével és a folyamatos innovációjával, egyértelműen megmagyarázza a jövedelmezőség ilyen mértékű növekedését jelen évre vonatkozóan. A Facebook-részvények 2021-ben óriási gyorsasággal kezdték meg menetelésüket, hogy az első negyedévet egy 34.5%-os növekedéssel zárják mégpedig úgy, hogy a január 14.-én mutatott 245.35 dolláros árról április 29.-re egy 330.12 dolláros záróárra ugorhassanak.

A Twitter tétova kezdése

Annak ellenére, hogy a Twitter első negyedéves eredményei nem igazán közelítették meg a Facebook teljesítményét, a vállalat egyértelműen nem szerepelt gyengén. Egyébként ez a negyedév volt az első olyan időszak, amikor Donald Trump volt amerikai elnök nem szerepelt a platformon, ugyanis januárban véglegesen eltiltották a közösségi oldal használatától. Egyesek arra következtetnek, hogy mindez hatást gyakorolt a Twitter elmúlt években mutatott növekedésére. A közösségi média platform elérte a 199 millió bevételt hozó napi aktív felhasználót, ami éves szinten egy 20%-os növekedést jelent, amin nem kell csodálkozni. Ez a szint azonban valamivel mégis alacsonyabb, mint a FactSet által előrejelzett 200 millió. A Twitter bevétele 2021. első negyedévében 28%-kal nőtt, 1.04 milliárd dollárra, azzal együtt, hogy a hirdetési bevételek összességének 32%-os megugrásával elérte a 899 millió dollárt. Ned Segal pénzügyi vezérigazgató a Twitter folyamatos fejlesztéseit azzal magyarázta, hogy: "A hirdetők továbbra is a frissített hirdetési formátumok, a jobb mérhetőség és az új márkabiztonsági ellenőrzések előnyeit élvezik." Akárhogy is legyen, a Twitter részvényei nem a várakozásoknak megfelelően teljesítettek, és 15%-os csökkenést mutattak a hír bejelentését követően. Úgy tűnik, hogy a Twitter teljesítményét beárnyékolta a nagyon erősen teljesítő Facebook, és ez a piacokon is megmutatkozott. Ezt követően, a Twitter részvényei 49 dolláros szint környékére zuhantak, majd néhány hetet a 49.12 - 55.45 dolláros tartományban töltöttek ingadozva. Május végéhez közelítve, a Twitter részvény 57.06 dollárra emelkedett, hogy még aznap felülmúlja olyan néhány technikai versenytársa teljesítményét, mint amilyen például a Microsoft és az Alphabet. A Twitter azonban továbbra is egy volatilis térben marad a 2021-es évre vonatkozóan, hiszen a tétova kezdése inkább csak több csökkenéshez vezetett, mint növekedéshez.

Előretekintés

Mi következik most mindezek után a piacok nyüzsgő közösségi média szektorában? A Facebook arra törekszik, hogy jobban kiterjessze az e-kereskedelmet, és mivel a Marketplace-nél több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik, ezért a platform jól helyt tud állni a következő kihívásuk előtt, ami a személyre szabott e-kereskedelmi tapasztalattal kapcsolatos. A facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg elmondta, hogy az e-kereskedelmi részleg előkészületei folyamatban vannak, de mindezen folyamatokat felgyorsította az online vásárlás felé történő hatalmas mértékű elmozdulás, amely a világjárványnak köszönhető. Ami a Twitter-et illeti, az elemzők 2021. második negyedévre nagyjából egy 1.06 milliárd dolláros bevételt jósoltak, de a Twitter maga 980 millió dollár és 1.08 milliárd dollár közötti bevételt jósolt magának. A végső számok ismét hatással lehetnek majd a Twitter részvényeire, akárcsak az Apple új adatvédelmi változtatásai is, amelyek a jövőben hatással lehetnek a közösségi média platformjára.

CFD-k formájában történő részvénykereskedés az iFOREX UK-vel

Van valami egyedülálló abban, ahogy az olyan technológiai vállalatok, mint például a Facebook és a Twitter, képesek voltak megelőzni versenytársaikat, és relevánsak tudtak maradni több mint 15 év után is ebben a játékban. Azonban, amint azt az imént megbeszéltük, még az ilyen óriásvállalatok is mutathatnak volatilitást a piacon, ami lehetőségeket és kockázatokat is jelenthet egyes olyan kereskedők számára, akik CFD-k (Contracts for Difference) formájában történő részvénykereskedést folytatnak az iFOREX UK-n. A CFD-k lehetővé teszik az Ön számára, hogy előnyt kovácsoljon az olyan vállalatok részvényeinek ármozgásaiból - akár azok növekednek vagy éppen csökkennek -, mint amilyen például a Facebook és a Twitter, és mindezt anélkül teheti meg, hogy meg kellene vásárolnia az alapul szolgáló eszközt (ebben az esetben a tényleges részvényeket).

Az iFOREX UK egy olyan élvonalban járó, szabályozott befektetési szolgáltató, amely CFD-instrumentumok százait kínálja, beleértve az olyan vezető vállalatok részvényeit, mint a Facebook és a Twitter, emellett pedig még a globális indexeket, a tőzsdei árukat, az ETF-eket és devizapárokat is.

Regisztráljon még ma, és mielőtt CFD-k formájában történő részvénykereskedésbe kezdene az iFOREX UK-n, fejlessze képességeit az egyedülálló oktatási erőforrásokat magába foglaló központunkkal, amely külön költségek nélkül elérhető. Lehetősége nyílik oktatóanyagokat, kereskedési útmutatókat választani, valamint egy valós idejű, kereskedési szakértővel történő képzést is igényelni, amely képzés során megtanulhatja a CFD-k formájában történő részvénykereskedés csínját-bínját.

VIBHS Financial Limited társaságot az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority a 613381. sz. hivatkozási szám engedélyezte és szabályozza. Angliában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a Companies House-nál 08279988 -as cégjegyzékszámon.

Az iFOREX UK csapata együttműködött a dokumentumban szereplő anyagok előállításában, és az ebben a dokumentumban szereplő anyagok semmilyen esetben sem tekinthetőek – sem kifejezetten, vagy hallgatólagosan, sem közvetve vagy közvetlenül – pénzügyi eszközre vonatkozó befektetési tanácsnak, ajánlatnak, vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak. A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. Ennél a szolgáltatónál a lakossági befektetői számlák 65.13 %-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: A múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják és nem pedig a mögöttes eszközt. Teljes jognyilatkozat: https://www.iforex.hu/legal/article-disclaimer

Kapcsolódó cikkek

Tanulj meg spórolni a milliárdosok tippjei segítségével - Tippek milliárdosoktól, hogyan légy gazdag és sikeres.

Tanulj meg spórolni a milliárdosok tippjei segítségével

A milliárdosok tudnak valamit. Egyet biztosan: spórolni. Hiszen hogyan lehetnének milliárdosok, ha két kézzel szórnák a pénzt? Tanuljunk tőlük!

Hogyan írj önéletrajzot munkatapasztalat nélkül - hasznos tippek önéletrajz CV íráshoz pályakezdőknek, friss diplomásoknak és pályaelhagyóknak.

Hogyan írj önéletrajzot munkatapasztalat nélkül?

Önéletrajzot írni már csak azért is érdemes írni, mert ha jól írjuk azt meg, nagyobb esélyekkel indulhatunk a munkaerőpiacon.

Amit a pénzről tanított nekünk az irodalom

Amit a pénzről tanított nekünk az irodalom

Jó, ha van, de önmagában nem tesz boldoggá.